26 Mart’ta kullanıma açılan ve kısa sürede 1 milyon kullanıcıya ulaşan Periscope ile Hollywood arasında ‘yüzyılın maçı’nı gölgede bırakacak telif hakları kavgası başladı.
Habertürk'ün haberine göre Twitter’ın kullanıcıların mobil cihazları ile canlı yayın yapmalarına izin veren uygulaması Periscope, cumartesi gecesi Floyd Mayweather ile Manny Pacquiao arasındaki boks maçını yayınladı. Kablolu kanallar HBO ve Showtime yayın hakkını 100 bin dolara satın aldıkları maçı abonelerine 89 ilâ 100 dolara satmıştı. Periscope, büyük ilgi gören ücretsiz canlı yayınla her ikisine de birer yumruk vurdu. Kanalların satışlarını etkileyeceği öngörülen uygulama telif hakkı ihlali tartışmasını da ateşledi. HBO ile Showtime’ın Twitter’a dava açmaya hazırlandığı belirtildi.
CEO’NUN TWIT’İ TUZ BİBER EKTİ
Twitter CEO’su Dick Costolo’nun Periscope’u gecenin kazananı ilan eden twit’i de kavgaya tuz biber ekti. Periscope’ta maçla ilgili yayınlar 24 saat devam ederken, rakibi Meerkat, maç bittiğinde yayını kesti. Maçı şifreli yayınlayan HBO ile Showtime, pek çok sitenin maçı canlı yayınlamasını yasal olarak engellemiş, Periscope ile Meerkat’tan da destek istemişti. HBO ile Showtime’ın, telif haklarını ihlal eden Twitter ile Meerkat’a dava açmaya hazırlandığı belirtildi. Açılacak dava bu konuda örnek oluşturması açısından önemli. Çünkü kâr amacı gütmeyen bu yayınlarla ilgili bazı yasal boşluklar bulunuyor. Bu tür canlı yayınlara süreç çok hızlı geliştiği için müdahale etmek pek kolay değil. Twitter, şirketlerin Periscope’a e-mail göndererek telifli öğelerin kaldırılmasını isteyebileceğini belirtse de sürecin bu hızla ilerlemesi çok mümkün değil. Sosyal medya kullanıcısı sayısının 2014’te Çin’in nüfusunu aşıp, 1.8 milyara ulaştığı dikkate alınırsa bu tartışmalar sık sık gündeme gelecek.
300 MİLYON DOLARLIK MAÇ
Periscope ve rakibi Meerkat’ın canlı yayınladığı, ABD’nin Las Vegas kentinde düzenlenen asrın karşılaşmasının bilet satışları ve kablolu televizyonların sattığı 1 günlük aboneliklerin toplamı 300 milyon doları buldu.
KULLANICILARA YENİ HEYECAN GEREKİYOR
Sosyal medya şirketleri son 10 yılda anlık mesaj ve fotoğraf paylaşımıyla dünya çapında büyük bir başarıya imza attı. Ancak şirketlerin sayıları 2 milyara yaklaşan sosyal medya kullanıcılarını sürekli aynı hizmetlerle memnun etmeleri giderek zorlaşıyor. Twitter’ın ‘Periscope’ ile elde ettiği başarıyla anlık hareketli görüntünün yeni ilgi kaynağı olması bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder