18 Ocak 2017 Çarşamba

Youtube’a, para kazandıran canlı yayın özelliği geliyor

Sosyal medya hesabından canlı yayın yapmak, anlık paylaşım kültüründe gelinen son nokta. Facebook, Instagram ve Periscope benzeri paylaşım platformlarının halihazırda içinde bulunduğu canlı yayın kervanına şimdi de YouTube ekleniyor. YouTube'un "Super Chat" adını verdiği canlı yayın özelliği sayesinde, yayıncılar, platform üzerinden para da kazanabilecekler.

Sosyal medyada canlı yayınlar yapmak hem normal kullanıcılar hem de markalar için bir süredir trend olan bir konu. İlk önce Meerkat, hemen arkasından Periscope, sonrasında Facebook ve son olarak da Instagram, henüz Türkiye’de aktif olmasa da canlı yayın özelliğini kullanıcılarına açmıştı.
Yayın yapan kullanıcılar para kazanabilecekler
Youtube ise Super Chat adını verdiği yeni özelliği ile canlı yayın yapan kullanıcılarına aynı zamanda para da kazandırmaya da başlayacak.
Super Chat ile kullanıcılar; bir miktar ödeme yaparak yorumlarını sabitleyebilecek, renklendirebilecek. Bu da tabii izleyenlerin ve canlı yayın yapan kişinin dikkatini çekmeyi sağlayacak. Bu da normalde örneğin arada kaybolabilecek bir sorunun, cevaplanabilmesini sağlayacak. Oyun dünyası ile yakından ilgilenenler bilir. Super Chat, Twitch’in Cheering uygulaması ile çok benzer.
Özellik, kredi kartı olan 18 yaş ve üzeri için
Youtube bu servisi, kredi kartı olan 18 yaş ve üzeri kullanıcılar için olduğunu söylese de daha küçük kullanıcılar da başkasının kredi kartıyla işlem yaparak dahil olabilir gibi duruyor. Ayrıca istenmeyen ve tepki çekebilecek yorumların da para karşılığında öne çıkarılması durumuyla karşı karşıya kalabiliriz.
 Ocak sonuna kadar ABD, Fransa, İngiltere benzeri ülkelerde kullanımda
Youtube, Super Chat’i şimdilik sadece Alex Wassabi, iHasCupquake ve Great Library gibi belirli birkaç kullanıcısına açarak test etmeye başladı. Ancak Ocak 2017 sonuna kadar aralarında henüz Türkiye’nin olmadığı ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Kanada gibi ülkelerdeki kullanıcılara açılmış olacak.
Youtube, Facebook, Twitter ve Instagram gibi anlık hızla kullanılan sosyal ağlara göre biraz daha yavaş kalan bir mecra. Bu tip yeniliklerle hem kullanıcılarını Youtube’a yaklaştırarak daha sosyal ağ gibi bir duruş çizmeyi hem de farklı gelir modelleri oluşturarak sadık kullanıcılar oluşturmayı hedefliyor olabilir. Ne de olsa para kazandığınız mecrayı terketmeniz daha zordur. Belki ilerleyen dönemlerde Instagram canlı yayınlarına da benzer özellikler gelebilir. (Eren Caner / cnnturk.com)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder