Teknoloji dünyası paydaşlarının bir araya geldiği 6. Global Webit Kongresi sona erdi. İki gün süren etkinlikte dijital platformlarda yaşanan gelişmeler ve bilişim çevrelerini ilgilendiren güncel konular masaya yatırıldı.
Kongrenin Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Plamen Russev'in açılış konuşmasını yaptığı kongrenin ilk gününde, "Dijital Pazarlama ve İnovasyon Konferansı" kapsamında "Dijital Reklamcılık", "Metrix ve Data Akışı", "Dijital Eğlence ve Medya" oturumları gerçekleştirildi.
VB Insight Pazarlama Teknolojileri Direktörü Steawart Rogers'ın moderatörlüğünde yapılan "Metrix ve Data Akışı" panelinde Mindsahare Worldwide Dijital Teknolojiler Bölüm Lideri Norm Johnston, AA Genel Müdür Yardımcısı Yılmaz Yaman, GFK Orta ve Doğu Avrupa Ortadoğu Türkiye Afrika Bölgesi Dijital Pazarlama Direktörü Caroline Henne, OMD Gelişmekte Olan Piyasalar Strateji ve Ürün Geliştirme Direktörü Jean Paul Edwards küresel veri akışı ve dijital teknolojilerin geleceğini ele aldı.
Kongrenin "Geleceğin Liderleri Zirvesi" kapsamında ise dünya üzerinde internet platformlarına girilen tüm bilgileri ifade eden yedekleme teknolojileri anlamında kullanılan "Big Cloud" oturumları, "Para ve Ödemeler" oturumu ve "Ortadoğu Odağında Gelişen -e ticaret ve Başlangıç Düzeyindeki Şirketler Ekosistemi" oturumları da düzenlendi.
"Marka Sosyal Stratejileri ve Hikaye Anlatımı" paneli
Etkinliğin ikinci ve son gününde düzenlenen "Marka Sosyal Stratejileri ve Hikaye Anlatımı" adlı panelde, UNICEF Dijital Stratejiler Yöneticisi Jim Rosenberg, Coca Cola Avrasya ve Afrika Dijital Müdürü Mariano Bosaz, LEGO Sosyal Medya ve Araştırma Başkanı Lars Silberbauer Andersen, Lufthansa Havayolları Dijital İnovasyon Başkanı Torsten Wingenter ve Engagor firmasının Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye İş Geliştirme Müdürü Timothy Batailie sosyal medya üzerinden pazarlama stratejilerini tartıştı.
Panelde, şirketlerin tanıtım ve pazarlamalarında sosyal medyanın etkin ve efektif kullanımı ile ilgili sunumlar gerçekleştiren UNICEF Dijital Stratejiler Yöneticisi Rosenberg, kitlelere ulaşmada hangi stratejilerin nasıl kullanılması gerektiğiyle ilgili fikirlerini paylaştı.
Rosenberg, sosyal medya kampanyalarının gerçekleştirilebilir ve gerçek insanlara veya hikayelere dayandırılması gerektiğini dile getirdi. Dikkat çeken yöntemlerin, hikayelerin "gerçek ve açık" olması gerektiğini söyleyen Rosenberg, hikaye anlatımında "daha az ama daha iyi" işler gerçekleştirilmesinin önemine değindi. Rosenberg, hikayenin birçok ufak detaydan meydana geldiğini ve bu detayların zenginliğinin önemli olduğunu kaydetti.
Sanal gerçeklik gözlüğü ilgi çekti
Kongrenin "Founders Games loT Hackhaton Workshops" bölümünde ise girişimciler fikirlerini kongre katılımcılarına tanıttı. Bu bölümde yurt içi ve yurt dışından iş fikri bulunan girişimciler projelerini anlatma fırsatı buldu.
Sergilenen sanal gerçeklik gözlüğü de kongre ziyaretçilerinin ilgisini çekti. Kongre, girişimciler için düzenlenen yarışma etkinliğiyle sona erdi. Hürriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder