30 Ekim 2014 Perşembe

witter'da yetişkinler, Facebook'ta kadınlar hakim

Eski sosyal ağların kullanıcı yaş ortalaması yükseldi, Facebook'da kadın kullanıcı artarken Twitter maskülen kimliğe büründü.

BI Intelligence tarafından yayımlanan yeni bir raporda sosyal ağlardaki demografik değişimler ele alındı. Söz konusu araştrnada eski sosyal ağların kullanıcılarının yaş ortalaması artarken yeni sosyal mesajlaşma uygulamalarının genç kullanıcıları daha hızlı kazandığı görüldü.

İşte BI Intelligence raporunun bulgularından önemli başlıklar:

1- Facebook hala önemli ölçüde kadın kullanıcı çoğunluğuna sahip. 2013 yılında yapılan sosyal ağ adaptasyon araştırmasına göre ABD'de Facebook kullanıcılarının sayısı erkeklerden yüzde 10 oranında daha fazla.

2- Facebook hala ABD’deki gençlere arasında en popüler sosyal ağ. Genç Facebook kullanıcılarının neredeyse yarısı siteyi geçen yıla göre daha fazla kullandıklarını söylüyor. Facebook diğer sosyal ağlara göre gençlerin günlük olarak en çok kullandığı mecra.

3- Instagram genç kullanıcılar arasında prestij açısından Facebook ve Twitter’ı geride bıraktı. Peter Jaffray’in yılda iki kere yapılan gençlik anketine göre Facebook ve Twitter bu ölçümde zemin kaybederken gençler Instagram’ı en önemli olarak tarif etti. Araştırmada ayrıca ABD’de varlıklı hanelerdeki gençlerin yüzde 83’ünün Instagram üyesi olduğu belirlendi.

4- Linkedin Amerikalı yetişkinler arasında Twitter'dan daha popüler hale geldi. LinkedIn'in esas kitlesi kariyerlerinin yükselme mevsiminde bulunan 30 ile 49 yaş arasındaki yetişkinler. Ve şaşırtıcı olamayan bir başka sonuç ise LinkedIn’de iyi eğitimli kullanıcılara doğru belirgin bir sapma var.

5- Twitter daha önce cinsiyet dengeli bir sosyal ağ iken, erkek kullanıcıların kadınlara oranla artışı endişe verici bir hal almaya başladı. Erkeklerin yüzde 22’si Twitter kullanırken kadınlarda bu oran yüzde 15 olarak gerçekleşti.

6- YouTube 18-34 yaş arasındaki kesime herhangi bir TV şebekesinden daha fazla ulaşıyor. Nielsen verilerine göre bu yaş grubundaki insanların neredeyse yarısı, Aralık 2013 ve Şubat 2014 arasında YouTube'u ziyaret etti. YouTube, Y Kuşağı tarafından içerik izlemek için en iyi yer olarak kabul edildi.

7- Snapchat sosyal ağlar içinde en genç olanı. Informate tarafından yapılan bir ankete göre her 10 Snapchat kullanıcısından 6’sından fazlası 18-24 yaş aralığında. (The Lira)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder