23 Mart 2015 Pazartesi

111 milyar dolarlık "oyun" da Türkiye'de!

Türkiye, ekonomik büyüklüğü 111 milyar doları bulan oyun sektöründe etkin bir oyuncu olmaya yönelik strateji hazırlayacak. Bu strateji, oyun sektörüne yönelik teşvikler, yabancı yatırımların ülkeye çekilmesi, sektörde ihtiyaç duyulan insan kaynağının oluşumu ve üniversite ilişkileri ile gerekli mevzuat değişikliklerini kapsayacak.

Kalkınma Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan 2015-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı'na göre, oyun geliştirme faaliyetleri başta olmak üzere, sektör desteklenecek, gerekli adımlar belirlenecek strateji ve eylem planı çerçevesinde atılacak.

Sektör ve üniversite temsilcileri ile birlikte oyun sektörü detaylı biçimde analiz edilecek ve gelişimi desteklenecek.

Bu alanda Ekonomi Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, ODTÜ Teknokent Yönetim AŞ, Ankara Kalkınma Ajansı, üniversiteler, Gelişmekte Olan Spor Branşları Federasyonu ve sivil toplum kuruluşları birlikte hareket edecek.

111 milyar dolarlık pazar
Gelecek yıllarda, bireysel yazılım pazarındaki büyümeyi, mobil uygulamalar ve oyun pazarının sürükleyeceği öngörülüyor.

Gartner Oyun Sektörü Araştırma Raporu'na göre, oyun konsolları donanım ve yazılımını içerecek şekilde tanımlanan oyun sektörünün, 2015 sonunda 111 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye'de 21,8 milyona ulaşan oyuncu kitlesi bulunuyor. Oyuncuların 11,4 milyonunun dijital oyunlara harcama yaptıkları ve oyun pazarının 2012 itibarıyla 300 milyon doları aştığı tahmin ediliyor. Yerel payının yüzde 5'ler düzeyinde kaldığı Türkiye oyun pazarının, gelişime açık olduğu değerlendiriliyor.

Türkiye'de genç nüfus dolayısıyla dijital oyun kültürünün son derece yaygın olduğu ifade edilirken, günde 39 milyon saat oyun oynandığı tahmin ediliyor. Türkiye, sosyal oyun kategorisinde oyuncu başına oyun oturumu süresinde 38,4 dakika ile dünyada birinci konumda yer alıyor.

Programlama, modelleme, animasyon, tasarım, kurgu, müzik ve ses gibi çok fazla alanı kapsayan oyun teknolojileri, başta savunma, sağlık ve eğitim olmak üzere diğer alanlarda da yoğun olarak kullanılıyor. Örneğin, oyun tabanlı eğitim yaklaşımının FATİH Projesi içerisinde önemli bir yer tutması bekleniyor.

Gelişmiş bir oyun sektörüne sahip olmanın bir diğer faydasının, yerli kültür ve tarihe dayanan oyunların ülke tanıtımına sağlayacağı katkı olarak gösteriliyor.

Son dönemde Türkiye oyun sektörü, yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Çok uluslu firmaların ortaklık ya da satın alımlar yoluyla Türkiye oyun pazarına girmesinin, yerli oyun sektörü ile bu sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan kaynağının gelişimini hızlandıracağı öngörülüyor. Oyun sektöründe Türk firmalarına verilen destekler, bilgi teknolojileri sektörüne verilen genel destekler kapsamında yurtdışına açılım ve maddi proje destekleri ile sınırlı bulunuyor.

Yol haritası belirlenecek
Oyun sektörünün geliştirilmesi yönelik olarak hayata geçirilecek uygulamalar şöyle belirlendi:

Sektör ve üniversite temsilcileri ile birlikte oyun sektörünün mevcut durumu, gelişiminin önündeki engeller, gelişme alanları gibi hususlar analiz edilecek ve bir yol haritası belirlenecek.

- Bu yol haritasına uyularak, oyun geliştirme faaliyetleri başta olmak üzere, sektörün gelişimini destekleyecek strateji hazırlanacak.

- Bu strateji, oyun sektörüne yönelik teşvikler, yabancı yatırımların ülkeye çekilmesi, oyun sektöründe ihtiyaç duyulan insan kaynağının oluşumu ve üniversite ilişkileri ile gerekli mevzuat değişikliklerini kapsayacak

- Bu strateji çerçevesinde ortaya konacak eylem planı hayata geçirilecek.

- Eylemlerin sonuçları izlenerek, belirlenen politika ve teşvikler güncellenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder