YouTube, Google Türkiye ofisinde YouTube İş Ortaklığı Programı‘nı başlatacağını duyurdu.
Daha önce aralarında ABD’nin de bulunduğu 30’un üzerinde ülkede devreye giren program, video yayıncılarının ürettikleri video içerikleri için para kazanmasına olanak sağlıyor. Yani aynı web sitenize aldığınız, metin bazlı Google reklamlarından para kazanmak gibi.
Konu hakkında Google Türkiye ofisinde basın mensuplarına özel bir tanıtım toplantısı düzenleyen Google Türkiye, programın tüm detaylarını ve merak edilenleri paylaştı.
Para alışverişi AdSense üzerinden yürüyecek
YouTube İş Ortaklığı Programı çerçevesinde yayıncılar Google’daki AdSense hesapları üzerinden para alışverişini sağlayabilecek. Google AdSense’e yayıncıların büyük olasılıkla hali hazırda aşina olduklarını söyleyebiliriz. Bu da programa giriş bariyerini bir anlamda düşürmüş olan bir etken. Konu hakkında konuşan YouTube EMEA Bölgesi İş Ortağı Geliştirme Operasyonları Birimi Kıdemli Stratejisti olan Christoph Poropatits, vergilendirmenin yine yayıncıların sorumluluğunda olacağını paylaştı.
YouTube İş Ortaklığı Programı nasıl işliyor?
Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir online eğitim içerikli dokümanı tamamlaması gerekiyor. Daha sonra yayıncı ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği video’larını seçiyor. YouTube, bu video’ların içinde ve yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google AdSende hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor. Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait olurken oranın yayıncıdan yayıncıya göre değiştiğini de paylaşalım.
Gelir noktasına gelecek olurak, düzenli olarak 1 milyondan fazla kez izlenen video üreten ortaklar, ayda bir kaç bin Euro kazanabiliyor. YouTube’un program bünyesindeki yayıncılar için çok sayıda eğitim ve ek doküman sağlayacağını da ekleyelim.
Yasal olmayan videolar üzerinde para kazanılamayacak
Poropatits’in söylediğine göre, herkesin ilk aklına gelebilecek konu olan, yasal olmayan video’lardan para kazanma konusu ile alakalı olarak ise YouTube altyapısının teknik olarak buna müsade etmiyor. Yani yayıncılar, başka yerlerden kopyaladıkları içerik ile para kazanamayacaklar.
Google’ın Türkiye’de YouTube İş Ortaklığı Programı ile radarında büyük oyunculardan girişimcilere kadar herkes bulunuyor. Programın devreye girdiği diğer ülkelere, örnek teşkil etmesi açısından bakacak olursak büyük TV kanallarından küçük işletmelere kadar çok sayıda yayıncının söz konusu programın ilk kullanıcıları olduğunu görüyoruz. Biraz da rakam vermek gerekirse; 2011 yılında, aylık 1000 dolar üzerinde kazanan YouTube İş Ortaklığı Programı ortağı sayısı 2012 yılında ikiye katlanmış.
Son olarak yayıncılara bir takım ipuçları aktaran Poropatits, son kullanıcılar için düzenli içerik almanın oldukça önemli olduğunu söyledi. Poropatits’in yayıncılara ilettiği bir diğer tavsiye ise YouTube’un gelişmiş teknik olanakları ile video ölçümlemenin önemiydi.
Türkiye’nin internet penetrasyonu ve kullanımı yüksek, bunun yanında da oldukça genç bir nufüsu olduğunu düşünecek olursak YouTube İş Ortaklığı Programı’nın da önemli bir potansiyel barındırdığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Programın henüz sadece tanıtımının yapıldığını aktif olarak kullanılmaya oldukça yakın bir süre içerisinde başlanacağını paylaşalım. Program hakkındaki gelişmeleri sizlere haber veriyor olacağız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder