Bankacılıkta yeni kredi pazarlama şekli, akıllı telefon uygulaması WhatsApp. Bir banka, çalışanlarına kredi pazarladıkları müşteriyle selfie (özçekim) çekip, bunu WhatsApp’la yönetime göndermeleri talimatını verdi
Bankacılık sektörü teknolojiyle işbirliği içinde olan ve onun sunduğu kolaylıkları en etkili ve yaygın şekilde kullanan sektörlerin başında geliyor.
Akıllı telefonlar, bilgisayarlar, laptoplar, mobil veya mobil olmayan bütün teknolojik ürünler bankalar tarafından bir ürünün ve hizmetin tanıtımı, pazarlanması ve satılmasında etkili bir şekilde kullanılıyor.
Sektörde henüz sadece bir bankada uygulanması istenen son örnek ise WhatsApp adlı uygulama üzerinden gerçekleştiriliyor. Bir bankanın yöneticileri çalışanlarına ‘Yerinizde oturmayın, çıkın dışarıda kredi pazarlayın. WhatsApp ile konumunuzu belirleyin. Kime kredi pazarlıyorsanız onunla fotoğrafınızı çekip (selfie yani özçekim), WhatsApp’la bize yollayın” talimatı verdi.
10 kişilik kota konuldu
Bankacılık sektörünün kriz dönemlerinde Türk toplumu, banka personelinin yağmur çamur altında sokaklarda açılan stantlarda kredi kartı pazarlamasına tanık oldu. Şimdi ise teknolojinin sunduğu olanaklarla banka çalışanlarından yine sokakta pazarlama yapmaları isteniyor... Fakat bu kez akıllı telefon marifetiyle bireysel tüketicilere kredi satışı hedefleniyor.
Bankaların bireysel portföy çalışanlarından listelerinde bulunan kurum ve işyerlerine giderek, gittikleri yeri WhatsApp’tan bildirip, çekilen fotoğrafları göndermeleri isteniyor. Gelen talimatta portföy yöneticilerine, WhatsApp’la gelen fotoğrafların genel müdürlük ile paylaşılacağı da iletiliyor. Banka çalışanlarının gün sonuna kadar 10 adet başvuru yapmaları ve bunu WhatsApp’la bildirmeleri gerekiyor.
Bankanın yöneticileri personelin işini kolaylaştırmak için ellerinde bulunan maaş müşterileri ile uygulamanın başlaması talimatını verdi.
Değeri 19 milyar dolar
WhatsApp Messenger, akıllı telefonla internet üzerinden bedava anlık mesajlaşma imkânı sunan bir uygulama. Bu yıl ABD’li sosyal medya devi Facebook, WhatsApp’ı 19 milyar dolara satın aldı. 600 milyon kullanıcısı olan uygulama adeta SMS’in yerine geçmiş durumda. 19 milyar dolarlık satış, uygulamanın yaratıcısı Jan Koum’u en zengin Amerikalılar listesine dahil etti. Ukrayna göçmeni Koum’un bir dönem yemek yardımı için sıra beklediği biliniyor. Koum, Facebook’la sözleşmeyi bir dönem sosyal yardım aldığı devlet dairesinin kapısında imzaladı.
Kadife Şahin/Milliyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder