Yurtdışından getirdikleri telefonların arızalanması halinde sıkıntı yaşayan vatandaşlara müjdeli haber geldi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cihazın arızalanması sebebiyle değişim işlemlerinin e-devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden kayıt sahipleri tarafından yapılması imkanı getirildiğini duyurdu.
BTK'dan yapılan açıklamada, bireysel yolla yurtdışından getirilen cihazların arıza nedeniyle değişimlerinde e-devlet üzerinden kayıt imkanı getirildiğinin altı çizildi.
BTK açıklamasında mevcut tebliğe bazı eklemelerin yapıldığı belirtildi. Tebliğe eklenen düzenlemeler şöyle:
“Yolcu beraberinde yurtdışından getirilen cihazın arızalanması nedeniyle cihazın ya da ana kartının değiştirilmesi durumunda ilk kayıt başvuru sahibinin Kuruma başvurusu ile IMEI değişim işlemi yapılabilir. Değişim işlemine ilişkin başvuruda değişimi yapan firmadan alınan değişim belgesi sunulur. Değişim talebinin değerlendirilebilmesi için; değişim belgesinin antetli kağıt olması veya firma kaşesini içermesi gerekiyor. Değişimi yapan firmanın adı ve ünvanı ile adresi veya telefonu da bulunmalı. Değişim işleminin arıza nedeniyle yapıldığına dair bilginin bulunması, değişimi yapılan eski ve yeni IMEI numaralarını içermesi de gerekiyor. Değişim amaçlı cihaza ait IMEI numarası; teknik kontrollerden geçmesi halinde değişimi yapılacak cihazın IMEI numarası beyaz listeden çıkarıldıktan sonra beyaz listeye alınır. Her iki IMEI numarasının da aynı marka cihaza ait olması koşulu aranır."
Yasal mevzuata ek olarak kolay ve hızlı bir şekilde elektronik ortamda başvuruların alınması amacıyla çalışmalara başlanıldığına dikkat çeken BTK, cihazın arızalanması sebebiyle değişim işlemlerinin belirtilen hükümlere uygun biçimde E-devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden kayıt sahipleri tarafından yapılması imkanı getirildiğini açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder